Letectvo 1. svetovej vojny

Technika

Počiatkom 20. storočia sa rozšíril názor, že pre víťazstvo vo vojne treba mať leteckú prevahu. Tento názor spustil zlatú éru veľkých vzducholodí.

Väčšinou mali pozdĺžne oválny tvar, zliatinovú konštrukciu s vakmi naplnenými plynom – vodíkom, neskôr aj héliom, ochranný poťah a gondolu s posádkou. V čase keď Nemci použili vo vojne Zeppelin LZ1 Briti už mali menšiu verziu, ktorý bol vyzbrojený guľometmi a dokázal niesť až 100kg bômb.

Nástup stíhačiek

Po roku 1917 začali mnohé krajiny začleňovať stíhačky do výzbroje ich armád. Lietadlá boli pôvodne využívané na prieskumné misie a lety, neskôr aj na bombardovanie. Tak isto sa začali lietadlá používať aj na pozemné útoky a vzdušné súboje. Medzi jedno z najznámejších lietadiel je Fokker Dr. I, ktorých bolo vyrobených 320 a bol vyzbrojený dvojicou ľahkých guľometov. U Britov vo výzbroji bol taktiež známy Sopwith Camel, ktorý mal deväťvalcový rotačný motor. Francúzi vyrobili tiež celkom dobré lietadlo, SPAD S.VII. Za asi najlepšie lietadlo z prvej svetovej vojny je braný Britský Sopwith Camel, aj keď povojnové dizajny boli väčšinou inšpirované menej známym Nemeckým lietadlom Albatros D.V.

Sopwith Camel je britské stíhacie lietadlo, ktoré je považované za najlepšie lietadlo prvej svetovej vojny. Malo zložité funkcie – nováčikovia mali problémy.

autor: rikibuc

Fokker Dr. I. je v podstate nemecká verzia Camelu. Prvé dve lietadlá boli dodané do jednotky „Červeného Baróna“. Jeho spolubojovník Werner Voss s ním zničil 20 lietadiel za 24 dní.

autor: rikibuc

Spad XIII C1 je francúzske lietadlo vyvinuté zo Spad VII, ktorý mal vynikajúci dizajn. Toto lietadlo poháňal asi najdôležitejší letecký motor prvej svetovej vojny, Hispano-Suiza. Toto lietadlo bolo tak dobré, že bolo ihneď zaradené do služby.

Technika
Jakub a jeho vynálezy

Akustický levitátor, či odpaľovače na pyrotechniku. To je len zlomok z toho čo zostrojil žiak sekundy Jakub Nagy. S podobnými projektami začal už v prvej triede na ZŠ. My sme ho vyspovedali a pomohli mu s inštaláciou meteostanice na strechu ŠpMNDaG.